معرفی نویسنده ارنست همینگوی

4566363

ارنست همینگوی
ارنست میلر همینگوی در سال ۱۸۹۹ در آمریکا متولد شد.
او دومین فرزند خانواده بود و در دبیرستان نویسندگی را آغاز کرد، او  در سال ۱۹۱۷ از دبیرستان فارغ التحصیل شد و تصمیم گرفت به جای تحصیل در دانشگاه روزنامه نگار شود.
پس از شروع جنگ جهانی اول تلاش‌های بسیاری کرد تا به خدمت ارتش آمریکا در بیاید اما به دلیل ضعیف بودن چشم‌هایش همه آن تلاش‌ها بی‌ثمر بود  او اما در این راه بسیار مصر بود و به عنوان راننده آمبولانس صلیب سرخ آمریکا در جنگ جهانی حاضر شد.
با مجروح شدن در ایتالیا و بستری شدن در بیمارستانی در میلان با پرستاری ملاقات کرد و عاشقش شد و با او ازدواج کرد.
پس از جنگ همسرش "اگنس کورووسکی" به او در نامه‌ای خبر داد که می‌خواهد با افسری ایتالیایی ازدواج کند.
در رمان مشهورش "وداع با اسلحه" که تجربه او در جنگ جهانی اول بود، شخصیت کاترین بارکلی بازتاب همان دختر پرستار و عشق اولش بود.
پس از مدتی با "الیزابت ریچارد سن" ازدواج کرد و در "تورنتو استار" استخدام شد.
در آن سال‌ها که نویسندگان آمریکایی زیادی در پاریس زندگی می‌کردند او هم به عنوان خبرنگار خارجی یک نشریه با همسرش به فرانسه رفت.
دوران زندگی همینگوی در پاریس به عنوان یک داستان نویس آغاز شد و این زمان به عنوان نقطه عطف زندگیش به شمار می‌رود .
دوستان پاریس نشین او پلی بودند برای معرفی ارنست و آثارش به دیگر نویسندگان و نشریه‌های مطرح پاریس.
رسیدن آثار ارنست به جیمز جوویس او را شگفت زده کرد و از همینگوی به عنوان "بزرگترین نثر نویس جهان" نام برد.
اولین کتاب مهم او با نام "در زمان ما" در سال ۱۹۲۵ انتشار یافت که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه بود .
دومین موفقیت چشمگیر ارنست پس از انتشار کتاب "خورشید همچنان می‌دمد" همراه بود.
سفرهای او به دیگر نقاط جهان برای تفریح و فعالیت‌هایی چون اسکی و ماهیگیری و سفر به اسپانیا برای دیدن مسابقات گاوبازی سرچشمه بازتاب اشتیاقش در داستان "مرگ در بعد از ظهر" را به دنبال دارد .
او در پی سفرهای متعدد به اسپانیا در زمان جنگ داخلی از جمهوری‌خواهان حمایت می‌کرد و نمایشنامه‌ای به نام "ستون پنجم" که اتفاقات شهر مادرید را بازگو می‌کرد نوشت.
همچنین رمان "زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند" شاهکاری است که پس از تجربه جنگ اسپانیا نوشته شده است و از نظر بسیاری از منتقدان این اثر بهترین کتاب ارنست همینگوی است.
او در جنگ جهانی دوم نیز به عنوان خبرنگار حضور داشت اما خبرنگاری مانع فعالیت‌های نظامی او در جنگ جهانی دوم نشد.
زمانی که اروپا در آتش جنگ می‌سوخت او به کوبا سفر کرد و در آن زمان بود که شاهکار "پیرمرد و دریا" پدید آمد.
این کتاب بی‌نظیر باعث شد که او جایزه پولیتز در سال ۱۹۵۳ و نوبل ادبیات را تصاحب کند.
در سال ۱۹۶۰ که به آمریکا برگشت سعی کرد فعالیتش را ادامه دهد و منفعل نباشد اما اضطراب و افسردگی شدید او را از پا درآورد و باعث شد دوباره در بیمارستان بستری شود.
پزشکان تلاش می‌کردند از راه‌های گوناگونی او را درمان کنند اما بی‌فایده بود پس آخرین راه حل را که شوک درمانی بود امتحان کردند و با این تصور که او در مسیر پیشرفت درمانی قرار دارند به خانه منتقل شد و دو روز پس از شوک درمانی پس از بازگشت به خانه با اسلحه به زندگی خود پایان داد و در سال ۱۹۶۱ درگذشت.
حضور همینگوی در مهم‌ترین وقایع تاریخی نظیر جنگ جهانی اول و دوم ، جنگ داخلی اسپانیا و انقلاب کوبا باعث پدید آمدن آثارش که متاثر از این وقایع است شده بود.
از بی‌نظیرترین آثار او می‌توان به کتاب‌های "زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند" ، "وداع با اسلحه" ، "مردان بدون زنان" ، "پیرمرد و دریا" ، "خورشید همچنان می‌دمد" ، "برف‌های کلیمانجارو" ، "داشتن و نداشتن" و "قاتلان" اشاره کرد.
ناگفته نماند که از آثار او اقتباس‌های سینمای بسیاری انجام شده است که بسیار معروف و موفق هم بوده اند .کتاب های بیشتری از این نویسنده را می توانید از سایت بوک شهر با تخفیف تهیه فرمائید.

 

Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating