معرفی نویسنده استیون ادوین کینگ

845

استیون ادوین کینگ در سال ۱۹۹۷ در پورتلند متولد شد.
اگر شما از طرفداران ژانر وحشت باشید باید با این نویسنده که لقب پادشاه داستان‌های ترسناک را دارد ،آشنا باشید.
آثار کینگ با داستان‌های ترسناک، فراطبیعی، علمی تخیلی و فانتزی منتشر شده اند .
برخی از منتقدان معتقدند که ریشه این داستان‌های عجیب و ترسناک در اتفاق هولناکی است که از کودکی در ذهن استیون ماندگار شده و سرچشمه این ایده‌هاست چرا که استیون در کودکی شاهد کشته شدن دوستش توسط برخورد با قطار بوده است و می‌توان گفت که الهام بخش این آثار بسیار ترسناک و هولناک همان خاطره تاریک کودکی است، اما با این حال خود نویسنده هیچگاه این نظریه را تایید و یا تکذیب نکرده است.
او پس از اینکه در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد با هم دانشگاهیش ازدواج کرد و برای تامین مخارج زندگی تصمیم گرفت که معلم شود اما به راحتی نمی‌توانست به این شغل برسد او در مدتی که تلاش می‌کرد تا به شغل آموزگاری برسد باید مخارج زندگیش را تامین می‌کرد او شغل های زیادی را مثل سرایداری امتحان کرد و همان زمان بود که شروع به نوشتن کرد و همراه با برادرش به چاپ داستان‌های کوتاه در روزنامه‌هات و مجلات مشغول شد.
بسیاری از این داستان‌های کوتاه در مجموعه شیفت شب جمع آوری شده‌اند.
او بالاخره در سال ۱۹۷۱ به شغل معلمی دست پیدا کرد اما همچنان ایده‌ها و افکار خاص و منحصر به فردش را با داستان‌های کوتاه در مجلات و روزنامه‌ها منتشر می‌کرد و به مرور شروع به نوشتن رمان‌هایش کرد .
کینگ پس از موفقیت اولین رمانش تمام وقت خود را صرف نوشتن رمان کرد و شغل معلمی را کنار گذاشت.
رمان‌هایی که او به چاپ می‌رسند یکی پس از دیگری با استقبال بی‌نظیری روبرو می‌شد، چرا که کینگ با ارائه داستان‌های ترسناک به سبک خودش از موضوعات و ایده‌های ترسناک و تاریکی استفاده می‌کرد که برای همه جدید بود و تا قبل از آن نمونه‌ ای از آن در آثار دیگر نویسنده‌ها دیده نمیشد چرا که اغلب داستان‌های ترسناک وجه مشترکی داشتند اما استیون کلیشه‌های این سبک از وحشت را در داستان‌های خودش کنار گذاشته بود و خوانندگان را شگفت زده می‌کرد و آنها را در دنیایی پر از وحشت و ترس و دلهره رها می‌کرد، او از هر موضوعی برای ترساندن مخاطبانش در داستان ها بهره می‌برد.
اما آثار کینگ فقط در نوشته و رمان‌هایش تمام نمی‌شد و ده‌ها فیلم و سریال و داستان کوتاه با اقتباس از آثار او تاکنون ساخته شده است که آنها نیز همانند رمان‌ها با استقبال بی‌نظیری روبرو شده‌اند و اگر علاقمند به ژانر وحشت باشید غیر ممکن است که این فیلم‌ها را ندیده و یا حداقل نام آنها را نشنیده باشید.
"کری" اولین رمان ترسناک کینگ، که بیش از ۳۰ هزار نسخه فروش داشته است داستان انتقام کری وایت است که مسیر عجیب و فراطبیعی را طی می‌کنند و روند مرموز و پیچیده این کتاب باعث شد این رمان در لیست معدود رمان‌های ممنوعه در مدارس آمریکا قرار بگیرد .
فیلم کری اقتباس موفقی از آن رمان است که یک اثر بسیار موفق در ژانر وحشت در سال ۱۹۷۶ تعریف شده است.
سومین کتاب پرفروش کینگ رمان ترسناک "درخشش" است و کینگ با این رمان به نویسنده معروف ژانر وحشت تبدیل می‌شود.
کینگ در این رمان از تجربه‌اش از اقامت در هتل استنلی و ترک اعتیاد به الکل استفاده کرده و رمان "دکتر اسلیپ" را به عنوان ادامه داستان درخشش منتشر می‌کند.
اگر فیلم موفق درخشش را ندیده‌ باشید حتماً نام آن را شنیده‌اید، فیلمی به کارگردانی استنلی کوبریک .
هرچند که نویسنده داستان بسیار از روند اقتباس داستان فیلم با نوشته خودش متاسف بود و معتقد بود که این فیلم مفاهیم داستانش را به درستی به تصویر نمی‌کشد اما این فیلم سینمایی یکی از بهترین آثار سینمایی ژانر وحشت در تمام دوران است.
برخی دیگر از آثار او که اقتباس‌های سریالی و سینمایی بسیار موفق و شناخته شده‌ای هم هستند عبارتند از:
آن، طلسم، مسیر سبز، بدبختی، گورستان حیوانات خانگی، ایستادگی، پایان نگهبانی.
او اخیرا در مصاحبه با روزنامه وال استریت در مورد روند داستانسرایی خود می‌گوید:
زمان شروع یک رمان هیچ طرح کلی از داستان ندارم و نمی‌دانم قرار است چگونه به پایان برسد وقتی شروع به نوشتن داستان می‌کنم هیچ ایده‌ای ندارم که فردا چه اتفاقی می‌افتد و هر چیزی که به ذهنم می‌رسد را روی کاغذ پیاده می‌کنم.
استیون کینگ اکنون در سن ۷۷ سالگی در مین همواره پرقدرت در مسیر نوشتن رمان هایش است و هر سال باید منتظر داستان های عجیب و متفاوت و البته ترسناک و وحشت انگیز از این نویسنده باشیم .
با توجه به همه این موفقیت‌ها آیا نوجوانی ترسو و آسیب دیده که عدد ۱۳ را عدد نحسی می‌دانست و ترجیح می‌داد برای جلوگیری از اتفاق‌های ترسناک فرضی هیچگاه جواب تماس‌هایش را ندهد، می‌توانست تصور کند که روزی او را با لقب پادشاه داستان‌های ترسناک بشناسند؟

کتاب هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد از کتاب معروف این نویسنده است.

هزاران کتاب از نویسنده های معروف جهان را می توانید از سایت بوک شهر با تخفیف تهیه فرمائید.

 

Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating

نظرات کاربران

1 نظر

  1. توسط دریا در تاریخ 1402/12/12
    👌👏👏