معرفی هنرمندان كلود مونه

7926935

كلود مونه

1926- 1840 § فرانسوي

كلود مونه، نمونه‌ي بارزي از يك امپرسيونيست بود كه پيش از آن‌كه مورد پذيرش قرار گيرد و به ثروت و شهرت برسد، سال‌ها در فقر زندگي كرد. باغ باشكوه او در ژيورني براي دهه‌ها به كانوني براي زندگي و فعاليت هنري او تبديل شد.

«من در سال ۱۸۴۰ در پاریس به دنیا آمدم... در فضایی که به طور کامل درگیر تجارت بود و در جایی که همگان نگاهی تحقیرآمیز و بی‌اعتنا نسبت به هنر داشتند». این بخش آغازین توصیفی است که مونه در سال ۱۹۰۰ - زمانی که یکی از مشهورترین هنرمندان فرانسه بود - از زندگی خود ارایه داد. خانواده‌ی مونه هنگامی که او تنها پنج سال داشت، به بخش لوآور در سواحل نرماندی نقل مکان کردند و یک عمده فروشی خواربار به راه انداختند. مونه هیچ علاقه‌ای به این کسب و کار با تحصیلات رسمی نداشت اما در نوجوانی استعدادی در کشیدن کاریکاتور از خود بروز داد. اوژن بودَن، هنرمند و قاب‌ساز محلی و از طرفداران نقاشی در هوای باز، تحت تأثیر طراحی‌های او قرار گرفت. بودَن بود که مونه را در مسیر هنری‌اش قرار داد و او را تشویق کرد تا در هوای باز، مستقیماً از طبیعت نقاشی کند. مونه از این رویداد این گونه یاد مي‌كند: «ناگهان حجابی از میان رفت... سرنوشتم به عنوان یک نقاش بر من متجلی شد».

تحصیلات رسمی

مونه با وجود بی‌میلی پدرش، اجازه‌ی تحصیل در پاریس را پیدا کرد. پدرش می‌خواست او در یک مدرسه‌ی رسمی هنر آموزش ببیند اما این جوان ۱۹ ساله‌ی سرسخت، پیشاپیش زندگی‌اش را وقف نقاشی از طبیعت کرده بود و علاقه‌ای به نقاشی «آکادمیک»- هنری مبتنی بر آرمان‌های کلاسیک- نداشت. بنابراین در سال ۱۸۵۹ در آکادمی سویس نام‌نویسی کرد. این آکادمی کارگاهی مست که در آن می‌توانست بدون آموزش در کلاس‌های «مدل زنده» شرکت کند. در این مکان کامی پیسارو را ملاقات کرد که به دوست صمیمی و سپس همکار امپرسیونیست او تبدیل شد.

Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating