معرفی هنرمندان كانالتو

295793

كانالتو

1768- 1697 § ايتاليايي

هيچ نقاشي به خوبي كانالتّو چشم‌اندازهاي باشكوه و روح جادويي ونيز را به تصوير نكشيده است. آثار او در زمان خود بسيار محبوب بودند و محبوب هم باقي ماندند.

جووانی آنتونیو کانال در ۲۸ اکتبر ۱۶۹۷ در و نیز به دنیا آمد. پدرش، برناردو، نقاش بسیار برجسته‌ی صحنه‌ی تئاتر بود. در نتیجه، آنتونيو در کارگاه خانوادگی‌شان آموزش دید. احتمالاً در همین زمان تصمیم گرفت نام مستعار کانالتو (کانال کوچک) را صرفاً به این دلیل که با پدرش اشتباه گرفته نشود، برای خود انتخاب کند.

صحنه‌آرايي

کانالتو در ابتدا چند سالی را به عنوان دستیار نزد برناردو کار کرد. از سال ۱۷۱۶ تا ۱۷۱۸ در صحنه‌آرایسی اپراهای آهنگساز ونیزی آنتونیو ویوالدی همکاری داشت. پس از آن عازم رم شد و در آن‌جا نقاشی‌هایی برای دو اپرای الساندرو اسکارلاتی تهیه کرد. این کار تئاتری یک شروع عالی برای حرفه‌ی کانالتو بود و موجب شد علاوه بر تسلط بر پرسپکتیو جوی، با نحوه‌ی سازماندهی ترکیب‌بندی‌ها و همچنین چگونگی کنار هم قرار دادن جزئیات مختلف در قالب یک کلیت متقاعدکننده آشنا شود. از سوی دیگر، نقاشی صحنه‌ی تئاتر به سبک کار او شخصیت داد: صحنه‌های کانالتو با وجود شلوغی زیاد، همواره طوری به نظر می‌رسیدند که گویی از دور دیده می‌شوند. به طور کلی، تأثیرگذارترین نقاشی‌هایش دورنماهایی وسیع با وقایع نسبتاً اندک در پیش زمینه بودند. البته در تئاتر، وقایع پیش زمینه توسط بازیگران روی صحنه اجرا می‌شد.

کانالتو هنگام حضور در شهر رم طرح‌هایی از مکان‌های دیدنی این شهر تهیه کرد. او احتمالاً پیش از این به تغییر حرفه‌ی خود اندیشیده بود. در منبعی قدیمی آمده است که کار با اهالی تئاتر برای او دشوار بود ولی دلیل قانع‌کننده‌ای برای این ادعا ذکر نشده است. در هر صورت، نام او در سال ۱۷۲۰ در انجمن نقاشان ونیز ثبت شد و این اقدام احتمالاً شروع مسیر شغلی جدید او بود.

Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating Star Rating